Du som kund har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från det att du har tagit emot din beställning enligt Konsumentverket http://www.konsumentverket.se/
Du måste hämta ut varan innan du kan göra en retur. Du kan ej låta den returneras från ombudet. Outhämtade paket hanteras enligt villkoren för detta.
Du står själv för returkostnaden, väljer fraktsätt och fraktbolag. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov.
Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera returen på ett korrekt sätt. Vi vill gärna att du kontaktar oss via mail innan du skickar tillbaka dina varor till oss så vi kan förbereda ditt ärende. info@klapp-sweden.se
Ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Plastemballage på produkter får ej ha öppnats vid retur. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Du har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2005.59 § 11 punkt 5. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och försegligen har brutits av konsumenten.
Återbetalning vid ångrad order sker med samma betalsätt som köpet. Hela summan exklusive frakt och avgifter betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om ångrad order dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänds.