KÖPVILLKOR

Almämnt

För att handla på Klapp Cosemtics webshop krävs det att du är 18 år, under 18 år krävs målsmans medgivande enligt föräldrarbalken.
Vi säljer och skickar enbart inom Sverige.
När du lägger en order/beställning godkänner du de villkoren som följer nedan :
 
Pris & Betalning
Alla produkter som anges är inklusive moms.
Det totala priset summeras i kassan där framgår även frakt, rabatter.
Hos oss handlar du säkert, snabbt och enkelt.
En orderbekräftelse kommer att skickas till den mail som angetts.
  • Kortbetalning med VISA eller MasterCard
  • Swish
  • Klarna

Frakt & Leveranser

Vi leverar enbart till adress inom Sverige. 
Fraktkostnad 49 kr
Fri frakt vid beställning över 799 kr
Leverans tid 3 – 5 helgfria vardagar.

Retur & Byte & ångerrätt

Du som kund har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från det att du har tagit emot din beställning enligt Konsumentverket http://www.konsumentverket.se/

Du måste hämta ut varan innan du kan göra en retur. Du kan ej låta den returneras från ombudet. Outhämtade paket hanteras enligt villkoren för detta. 

Du står själv för returkostnaden, väljer fraktsätt och fraktbolag. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov.

Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera returen på ett korrekt sätt. Vi vill  gärna att du kontaktar oss via mail  innan du skickar tillbaka dina varor till oss så vi kan förbereda ditt ärende. info@klapp-sweden.se

Ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Plastemballage på produkter får ej ha öppnats vid retur. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Du har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2005.59 § 11 punkt 5. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och försegligen har brutits av konsumenten. 

 

Återbetalning vid ångrad order sker med samma betalsätt som köpet. Hela summan exklusive frakt och avgifter betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om ångrad order dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänds.

Reklamation

Reklamation rapporteras så snart felet har ha uppmärksammats , 2 månader anses som skälig tid. 

Vid fraktskada på produkten mailas bilder på skadan och emballage till oss på info@klapp-sweden.se  i samband med att försändelsen hämtas ut. Notera att en synlig fraktskada måste anmälas till oss samma dag som ordern hämtades ut för att vi ska kunna ta ärendet vidare. Spara emballaget för eventuell ytterligare dokumentation då detta kan komma att begäras in från oss. Reklamationen kan komma att nekas av oss om fullständig dokumentation av emballage saknas eller anmälan inkommer till oss efter reklamationstiden.

Du är själv ansvarig för att din reklamation kommer fram till oss. Du väljer själv om du skickar din produkt som vanligt brev eller som rekommenderad post.

Godkänd reklamation ersätts i första hand av en ny likadan eller likvärdig vara. Återbetalning vid godkänd reklamation sker med samma betalsätt som köpet. Summan betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om reklamerad produkt, dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänds. Retur av vara samt återbetalning sker utan onödigt dröjsmål.

Kundservice

info@klapp-sweden.se

Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördröjning. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan så som tryck och skrivfel samt slutförsäljning. Skulle en produktinformation vara felaktig har konsument rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.

Hos oss kan du vara trygg när du lämnar Dina uppgifter. Vi lämnar ej ut telefonnummer, adresser, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Genom att genomföra en beställning hos Klapp Sweden godkänner du dessa köpvillkor.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

Om oss
Om oss